sâmbătă, 25 iunie 2011

Impadurim Romania din avion

Salut si bine ai venit,


Te-ai intrebat de nenumarate ori:

Oare care e rolul meu pe pamantul acesta?

Oricare ar fi numele tau, poate ai gasit un raspuns sau inca mai cauti.

Raspunsul meu la aceasta intrebare:
                                                                    
Sa impaduresc lumea. 


Nu ma intreba cum am aflat, cum o sa o fac sau de ce o sa o fac pentru ca nu am in totalitate aceste raspunsuri.

Insa un lucru este sigur: O SA IMPADURESC LUMEA.

Am incercat abordarea clasica: Proiect pentru plantarea a 1000 de arbori.

Am strans un grup de voluntari: (aproximativ 100), am aflat o pepiniera de unde sa achizitionam puietii, 3 saptamani am discutat cu autoritatzile publice sa ne dea voie sa plantam Gratuit  prin forte proprii un petec de pamant din interiorul orasului,

Ni s-a permis sa plantam si o persoana din Primarie ne-a sprijinit cu proiectul.


A venit ziua programata ne-am mobilizat, cu unelte, voluntari, entuziasm ni s-a facut un training cum sa plantam si am plantat aproximativ 1200 de puieti  in aproximativ 7 ore

Dupa 6 luni  am mai trecut pe la locul plantarii si am vazut o multime de pomisori de un verde crud deosebit de frumos crescuti.

 Intamplator activitatea mea de zi cu zi presupune contactul cu marii consumatori de energie uneori chiar cu fabricile care proceseaza lemnul. In momentul in care intrii in curtea unei astfel de fabrici si vezi fluxurile tehnologice si capacitatile de productie iti dai seama ca abordarea clasica asupra plantarii nu are nici o sansa sa concure cu intensitatea exploatarilor.

Procedeele clasice te limiteaza la o fereastra de cateva saptamani in care se pot realiza actiuni de plantare, presupun multa resursa umana, multe ore de manopera iar rezultatele in suprafete impadurite sunt modeste.

Este evidenta necesitatea unei abordari diferite care sa integreze atat dezvoltarea durabila cat si satisfacerea unui nivel de confort cu care omul modern este obisnuit si la care cu greu o sa renunte.

Multa lume vorbeste despre problemele existente legate de schimbarile climatice, avaritatea oamenilor, birocratie, lipsa de actiune, aici o sa ne concentram pe solutii.


O alta abordare a impaduririlor: Plantarea prin seed balls



Intr-o zi mi-am pus aceasta intrebare: Cum am putea impaduri suprafete mari de teren cu resurse putine si-ntr-un timp scurt?

Oare nu s-ar putea arunca anumite seminte de arbori din avion?

M-am documentat si am gasit exemple in lume prin care oamenii fabrica cu resurse la indemana oricui asa numitele "seed balls" chiftele deshidratate de seminte ce pot fi aruncate pe terenuri degradate cu un "grad de prindere" foarte ridicat.

Alte proiecte:


Am dus mai departe aceasta idee si m-am intrebat, oare care ar fi rezultatele daca am utiliza avioane pentru a raspandi aceste seminte?

Oare ce suprafete am putea impaduri intr-un interval de 3-4 luni de zile intr-un an?

Raspuns? Cu planificare si material de samanta adecvat pus la dispozitie: principalele suprafete degradate si neutilizate din Romania.

Anul acesta o sa implementez un proiect pilot pe cateva hectare de pamant degradate pentru a documenta proiectul in toate fazele lui si pe urma o sa-l mediatizam impreuna pentru a-l transforma intr-un proiect viral care va impaduri lumea.

Gandeste-te la beneficiile asociate: O lume verde, cu aer curat in care oamenii, plantele si animalele pot trai in armonie.

O lume de care se vor bucura nu doar copiii nostri ci chiar si noi.

Totul este sa actionam si sa nu permitem impedimentelor marunte sa ne stea in cale.


Daca nu ai un avion la dispozitie poti crea responsabil "seed balls" si sa le raspandesti cu familia cu prietenii in toate zonele lasate in paragina, necultivate si deteriorate.

O sa fii surprins cum intr-un an doi acolo o sa apara o feerie de culori si viata.

Alte informatii utile:
Curs Impaduriri de la Facultatea de Silvicultura:
Din pacate blogul nu-mi permite sa atasez fisiere asa ca postez un link mai jos de unde se poate vizualiza cursul.http://www.scribd.com/doc/39531159/Curs-Impaduriri


 In cazul in care te pot ajuta si cu alte informatii lasa-mi un comment sau un e-mail la: claudiucalin2003@yahoo.com

Ajuta-nesi tu sa raspandim acest concept. Sa-l incerce si sa-l documenteze cati mai multi.


Da click pe iconitele de mai jos si informeaza-ti prietenii despre posibilitatea de-a planta din avion.

3 comentarii:

  1. Jos palaria pt initiativa ta. Si eu am strans ceva seminte de copaci in toamna asta, inspirata de ce am mai citit ca fac altii. Inca nu lea-m raspandit. Trebuie sa studiez tehnica de seed balls. Inca o data: BRAVO!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nenea ala din primul video spune ca se pierd 80% din semintele din chiftele.
    As vrea sa vad si eu cat de eficienta e metoda, pentru ca mi se pare cam multa munca si sanse mici de supravietuire.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iniţiativa este lăudabilă,şi merită susţinută.Eu am plantat anul trecut pe un teren arabil proprietate personalâ ,de 1000 metri patraţi,vreo 300 salcâmi la 2 metri între randuri.Am mult costrei pe teren.Printre rândurile de salcāmi vreau să cultiv şi fasole oloagă şi dovlecei.Cu ce erbicid trebuie să stropesc,ca să distrug costreiul şi să nu distrug fasolea,dovlecei şi salcâmi?Pot folosi folie neagra de plastic ?Florică tel 0743085270 ,aştept sms

    RăspundețiȘtergere